top of page
HUM_Kicks.jpg

Humana

Humana-caset är ett mycket bra exempel på varför du ska tänka på fördelarna med "positionering". Fem dotterbolag slogs ihop i koncernmoderns namn och blev landets största assistansföretag. Att tydligt börja kommunicera ”störst och ledande” bland ca 500 aktörer, där Humana ville agera som det gängse ”det lilla nära företaget”, innebar ett rejält baxande upp till styrelsenivå. Dock fastslogs en ny strategi och plattform och hela organisationen drog en lättnadens suck och tackade. För äntligen kunde man vara den man var utan att huka sig eller låtsas – man var störst. Och  kunde  därmed även prata och agera utifrån sin ”nya” roll. Till brukarnas fördel på en ganska vild marknad, där dessutom samhället drog åt tumskruvarna. Genom att vara uttalat ”störst” kunde Humana ta på sig ledartröjan och även ge tyngd i politik och debatt för brukares och anhörigas bästa.

HUM_Kundbroschyr.jpg
HUM_Kundbroschyr_Barn_KORR3 3_page-0001.jpg
HUM_Att arbeta hos Humana.jpg
HUM_Ett bra liv.jpg
Humana_Västerås_A3_20120316.jpg
HUM_Föransv_210x297utf.jpg
bottom of page